DET GLOBALE

Det Globale: Lav et HACK 

Børn og unge i dag interagerer og er sammen på en helt anden måde, end deres forældre var og er. Der findes utallige digitale apps og platforme, hvor I har jeres omgang med venner og bekendte. 

Men måske savner I en speciel feature eller mulighed, som nuværende apps og platforme ikke tilbyder… eller måske tilbyder de det, men kunne gøre det bedre? 

Udvælg en platform, et medie eller en app, og lav et hack, hvor I videreudvikler eller måske tilføjer en helt ny funktion, som I synes mangler og som kunne være et reelt behov blandt unge brugere.  

Tænk over funktionalitet, design og brugervenlighed. 

Denne case er til dig, der interesserer dig for teknologi, digitalt design og SoMe! 

Hvad er et hack: 

Et hack er en betegnelse for at ændre eller forbedre et produkt eller et computerprogram, eller at udvikle noget helt nyt ud fra dele af noget eksisterende. Begrebet anvendes hovedsagelig indenfor elektronik og computersoftware. 

Jeres løsning forventes at indeholde: 

  • En begrundelse for jeres idé 
  • Hvorfor mener I, at der er behov for netop jeres idé? 
  • En synliggørelse af jeres indsamlede viden. 
  • Har I fx læst, søgt viden på nettet, fundet statistikker, lavet interviews eller spørgeskemaer? 
  • Evt. budgetoverslag 
  • En beskrivelse af jeres idé og målgruppe. 
  • Hvor og hvordan tænker I, at jeres idé skal udføres. 
  • Et indblik i jeres arbejdsproces: 
  • Hvordan har I samarbejdet? 
  • Hvad har jeres roller været i arbejdsprocessen? 
  • En demonstration af jeres idé 
  • I skal beskrive hvad, hvor, hvornår, hvordan, hvorfor og til hvem? 
  • Har I lavet et produkt, skal det vises – enten som færdigt produkt eller som prototype. Har I fx programmeret et lille spil eller optaget en lille film, der kunne vise det. Har I bygget det i Minecraft Education, benyttet lasercutter, bygget det i Lego, lavet papmaché m.m. 
  • En beskrivelse af jeres feedback-proces. 
  •  Hvilken feedback har I fået, og hvordan har I brugt den?